Dział Kadr
ul. Nowy Świat 4, pokój nr 48
Kierownik – mgr Marta Wawrzyniak
Telefon: 62 76 79 513; e-mail: m.wawrzyniak@uniwersytetkaliski.edu.pl
Z-ca Kierownika Działu Kadr – mgr inż. Justyna Kobyłka
Telefon: 62 76 79 515; e-mail: j.kobylka@uniwersytetkaliski.edu.pl
Starszy Specjalista w zakresie prac administracyjnych – mgr Monika Bielak
m.bielak@uniwersytetkaliski.edu.pl
Starszy Specjalista w zakresie prac administracyjnych – mgr Anita Krysiak
a.krysiak@uniwersytetkaliski.edu.pl
Specjalista w zakresie prac administracyjnych – mgr Agnieszka Mielczarek
a.mielczarek@uniwersytetkaliski.edu.pl
Specjalista w zakresie prac administracyjnych – mgr Joanna Wielgosz
j.wielgosz@uniwersytetkaliski.edu.pl
Telefon: 62 76 79 515, tel. kom. 883 369 550
Zakres podstawowych zadań Działu Kadr obejmuje:
1) prowadzenie spraw osobowych pracowników Uczelni zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz informowanie o prawach i obowiązkach pracowniczych;
2) prowadzenie akt osobowych pracowników Uczelni;
3) obsługa programu kadrowo - płacowego ERP.SIMPLE, Zintegrowanego Systemu o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on oraz Systemu Dziekanatowego;
4) obsługa programu Płatnik w zakresie:
a) zgłaszania, wyrejestrowania oraz aktualizacji danych osobowych pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz na podstawie umów cywilno-prawnych;
b) zgłaszania i wyrejestrowania członków rodziny pracowników Uniwersytetu Kaliskiego do ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie złożonego wniosku;
c) zgłaszania oraz wyrejestrowania studentów Uniwersytetu Kaliskiego do ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie złożonego oświadczenia;
5) przygotowywanie materiałów do podejmowania decyzji w zakresie przyjmowania, przenoszenia, okresowej oceny, awansowania, karania i zwalniania pracowników – w poszczególnych pionach organizacyjnych Uczelni – oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
6) kontrola dyscypliny pracy pracowników Uczelni;
7) prowadzenie ewidencji czasu pracy z wyszczególnieniem pracy w godzinach nadliczbowych, a także nieobecności w pracy z tytułu urlopu wypoczynkowego, okolicznościowego oraz innych zwolnień od pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
8) współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych między innymi w zakresie:
a) zgłoszenia, wyrejestrowania oraz aktualizacji danych osobowych pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz umów cywilno-prawnych; b) zgłoszenia oraz wyrejestrowania studentów Uniwersytetu Kaliskiego do ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie złożonego oświadczenia;
c) zgłoszenia i wyrejestrowania członków rodziny pracowników Uniwersytetu Kaliskiego do ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie złożonego wniosku;
d) ustalenia wysokości składki na ubezpieczenia wypadkowe – ZUS IWA;
9) zamieszczanie informacji o konkursach na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz na stronach internetowych Komisji Europejskiej w europejskim portalu dla mobilnych naukowców i na stronie BIP Uniwersytetu Kaliskiego;
10) przygotowywanie umów cywilno - prawnych oraz prowadzenie pełnej dokumentacji z tym związanej z wyjątkiem umów, o których mowa w regulaminie udzielania zamówień publicznych;
11) współpraca z Działem Kwestury w zakresie wypłaty planowanych nagród jubileuszowych oraz odpraw emerytalno - rentowych;
12) współudział w opracowywaniu aktów prawnych dotyczących spraw pracowniczych;
13) sporządzanie bieżącej (miesięcznej, kwartalnej, rocznej) statystyki fluktuacji kadr oraz sprawozdawczości dla potrzeb jednostki nadrzędnej, innych jednostek zewnętrznych, a także innych jednostek organizacyjnych Uczelni;
14) kierowanie pracowników na profilaktyczne badania lekarskie (wstępne, okresowe, kontrolne) zgodnie z obowiązującymi przepisami;
15) opracowywanie dokumentacji pracowniczej po ustaniu stosunku pracy oraz po ustaniu umów cywilno - prawnych i jej przekazywanie do Archiwum zgodnie z obowiązującymi przepisami;
16) wydawanie legitymacji służbowych nauczyciela akademickiego;
17) obsługa administracyjno - techniczna Komisji Socjalnej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
18) obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych poprzez:
a) sporządzenie listy osób uprawnionych do uczestnictwa w PPK – staż pracy, wiek;
b) kontrolowanie wieku i stażu pracy osób początkowo nieuprawnionych do uczestnictwa pod kątem możliwości dopisania do listy;
c) przekazanie pierwszej i kolejnych (comiesięcznych) list uczestników do wybranej instytucji finansowej;
d) raportowanie wszelkich zachodzących zmian, dokonywanie korekt – rezygnacji uczestników, wznowień, dodatkowych przystąpień, zmian składkowych, danych osobowych;
19) obsługa administracyjno - techniczna Komisji Konkursowych powoływanych w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego;
20) współpraca z innymi jednostkami Uczelni.
Publikacja dnia: 22.03.2024
Dokument z dnia: 22.03.2024
Dokument oglądany razy: 463