• Polski
  • English
    • Contrast
    • Font

Wszystkie instytucje publiczne mają obowiązek zapewnić dostępność. Dostępność to możliwość skorzystania z usług, produktów, informacji i miejsc przez każdego w równym stopniu. Im bardziej są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, tym bardziej są dostępne dla każdego.

Podmioty publiczne mają obowiązek spełnić przynajmniej kilka warunków dostępności:

  • – architektonicznej
  • – cyfrowej
  • – informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z przepisami można w pełni skorzystać z prawa do dostępności. Każdy może poinformować o braku dostępności. Natomiast osoby ze szczególnymi potrzebami lub wspierające je, mogą złożyć także:

  • – wniosek o zapewnienie dostępności
  • – skargę na brak dostępności

PFRON ma specjalny numer telefonu:
22 581 84 10 numer wewnętrzny 4

Można tam uzyskać informacje o tym, jak złożyć wniosek o zapewnienie dostępności i skargę na brak dostępności.

Można również zadać pytanie poprzez e-mail: dostepnosc@pfron.org.pl lub odwiedzić dowolny Oddział PFRON i tam zadać pytanie osobiście.

Warto także sprawdzić stronę internetową: dostepnosc.pfron.org.pl.

Poniżej Poradnik: Jak korzystać z prawa do dostępności oraz wzory: Wniosku o zapewnienie dostępności oraz Skargi na brak dostępności

Pliki do pobrania