• Polski
  • English
    • Kontrast
    • Czcionka

„Oczom medycyny”, czyli eletroradiologii oraz wadom postawy z powodu nadużywania smartfonów poświęcono pierwsze spotkania warsztatowo-wykładowe w ramach projektu #młodzi#zdrowi. 13 grudnia gośćmi Uniwersytetu Kaliskiego, który realizuje to przedsięwzięcie, byli uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka oraz Szkoły Podstawowej nr 8 w Kaliszu.

 „Smartfon do nosa, czy nos do smartfona” – pod takim hasłem przy ul. Poznańskiej odbyło się spotkanie dla uczniów kaliskiej „Ósemki”. Dyskutowano o narastającym problemie wad postawy wśród dzieci i młodzieży, spowodowanych przez długie godziny spędzone nad telefonem. Po wykładzie przyszedł czas na warsztaty i praktyczne wskazówki dla uczestników. Młodzież otrzymała od studentów szczegółowy instruktaż ćwiczeń korekcyjnych dla wad postawy, kolan i stóp, a na zakończenie broszury oraz pamiątkowe, przydatne w ćwiczeniach gadżety.

Tymczasem ich starsi koledzy z I LO gościli w Ośrodku Radioterapii przy ul. Kaszubskiej. Wykład poświęcony elektroradiologii poprowadzili mgr Grzegorz Jędroszek oraz mgr Sandra Kubicka-Dziurdzia. Wykładowcy omówili wymagania stawiane przez kandydatami na ten kierunek, możliwe ścieżki rozwoju i poszczególne pracownie, które zaprezentowano później w części praktycznej. Licealiści zwiedzili m.in. pracownię mammograficzną i tomografii komputerowej, obejrzeli symulator i akcelerator, mieli okazję przymierzyć osłony ołowiane i poznać działanie licznika Geigera Mullera.

Projektu #młodzi#zdrowi skierowany jest do uczniów 7 i 8 klas szkół podstawowych oraz uczniów szkół średnich. Celem Uniwersytetu Kaliskiego, który realizuje to przedsięwzięcie jest promocja zdrowego stylu życia wśród młodzieży szkolnej. Przed nami jeszcze 11 spotkać wykładowo-warsztatowych poświęconych m.in. skutkom medycyny estetycznej, pielęgnacji skóry czy dietetyce. W sumie weźmie w nich udział 600 uczniów z regionu.

Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objęli Prezydent Miasta Kalisza oraz Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, a na realizację zadania uczelnia pozyskała wsparcie finansowe z budżetu państwa w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”.